היום הוא ליל טמבורין של חלילית ערב חג המולד כי ישו נולד. הוא האל האמיתי. אני רואה את כלי הנשק שלי שקועים בחייה של דמות שתמיד ריתקה אותי: מרטין לותר. חייתי באנגליה, מדינה פרוטסטנטית ברובה שבה פגשתי דמויות בעלות אופי מוסרי טוב בהרבה מאשר בספרד הקתולית, ואני מבין כמה היבטים של המוסר הלותרני: דחייתו של הפאר והתחרות. דוגל בנצרות ללא סלסולים הוא רצה כנסיות מקל יבש ללא מזבחות ללא קדושים בנישה ובמיוחד בחריפותו נגד האפיפיור.
לאור הדרך בה מתנהלים הדברים בכנסייה הקתולית בראשות ברגוליו, אני חושב שהוא צודק. כפוליטיקאי מסקרן והורס מסורת, האפיפיור הנוכחי דומה מאוד לאפיפיורי רומא בזמנו של אוגוסטיניאן מרדן זה שהפך למורד למרות עצמו: ליאו העשירי וקלמנט השביעי היו שני אדוני מלחמה. זה האחרון עלה ב-1527 כששק רומא.
כמה חיילים ספרדים הכתירו בלעג את מרטין לותר לאפיפיור בבזיליקת פטרוס הקדוש. עם זאת, אדריאנוס השישי, אדריאנוס המפורסם מאוטרכט, שהיה גם גרמני, כמו הקיסר קרל החמישי, היה סובלני וסובלני עם רעיונותיו, רעיונות שהבעירו את הנצרות ואירופה חדלה להיות מה שהייתה.
הוא לא הבין את האמנות, הקתדרלות המופלאות ואת הלהיטות שהיתה לכנסייה לבנות את עיר האלוהים. בהיותו אוגוסטיני, הוא לא הבין את הפטרון שלו, הבישוף של היפו, וגם לא את היוונים.
הנוסחה שלו התבססה על הכתיבה התמציתית. הוא היה פונדמנטליסט אשר, אויב המלחמה והדגל בשלום, גרם לעידן המלחמתי שאיתו החל העידן המודרני עם מלחמות פלנדריה, האפיפיור, פרנסיסקו הראשון ואנריקה השמיני.
הוא לא טעה בתיאוריה שלו לגבי פינוקים, תשמישי קדושה, עלייה לרגל וסקרמנטים, שינוי תוכן, עלייה לרגל. הוא התעלם מנצרות שהייתה קשורה למיתולוגיה הסינקרטיסטית והקדם-נוצרית העתיקה שמשיח, המשיח שהוא כל כך אהב, בא לגאול.
העצים, כמו שאמרתי, לא נתנו לו לראות את היער. הוא דמות קודרת מלאת סתירות: סגפן ושתיין, שעם התיאוריה שלו על הצדקה מאמונה, הפך לליברטיני. הוא לא טעה בהמלצתו על ביטול הרווקות (הוא התחתן עם נזירה אוגוסטינית לשעבר קטלינה בורה שאיתה נולדו לו שישה ילדים) הוא הכריז על עצמו כרך לב ובסופו של דבר היה אלים.
נלחם עם חבריו כמו מלכטון, הנזיר השוויצרי לשעבר צוינגלי, איתו ניהל מריבות עידנים כשצוינגלי צחק מהתיאולוגיה שלו על הסעודה, זרק את מרטין בפרצוף: "הלותרנים רוצים לאכול את אלוהים ולשתות את דמו, אתה קניבליסט , לשון הרע שטנית. עם ארסמוס מרוטרדם הוא התנגש. כי הוא אמר שהוא אנין טעם, הומניסט, ובזכות ארסמוס הוא הצליח לתרגם את הבשורה היוונית לגרמנית. החברות התנתקה וההומניסט הפלמי ויתר על תביעתו של לותר לוותר על נדריו (אראסמוס היה גם נזיר) ונשאר בכנסייה הקתולית.
לותר גרם לי לאהוב אורתודוקסיה. אני מעדיף את אמונתו של איש הפחם. אל תיגע בזה יותר, ככה זה הוורד ואני קורא לעצמי אלטנה לפי המשפט של תומס אקווינס "credo quia absurdum".
כל הרפורמות מסתיימות רע. שבתאי טורף את ילדיו; זה קרה עם הפילוג האנגלי של הנרי השמיני ואכזריותו שהפכו אותו לכחול הזקן. או המהפכנים של הוונדום ב-1789. אל תיגע בזה יותר. Credo quia absurdum.
המלך הזמני והמלך הרוחני, לוותיקן עם האפיפיור הזה יש יותר מהראשון מהשני, אבל האפיפיורים באים והולכים. העניין שלהם הוא לעבור ורבים מהם שוכחים את ההכרזה שהם צריכים לשמוע בהכתרתם האפיפית. Pater sancte sic transit gloria mundi. כך עובר תהילת העולם.
הקטע שלנו הוא לבלות משהו שבו ערב חג המולד הזה, ברגוליו וכל הלקאים שלו מ-COPE חייבים להיות צבאיים. הם הניחו בצד את התיאוריה המיסטית הגדולה בין חומר לתאונה. ההורים באים והולכים. הם התאונה.
המשיח הוא החומר, הוא בהיסטוריה. אני מסכים עם הכופר הגרמני בעניין. המילה שלו לא תעבור. אבל ללותר הייתה הרבה התלהבות דיונים והוא חסר את הענווה של הנוצרי שצולל בים של ידועים ונאחז בשולחן האמונה כדי להציל את עצמו מספינה טרופה.
אני גם לא מגנה את לותר או מנודה אותו. אני חושב שהוא פעל בתום לב, אבל היה חסר לו פרספקטיבה וביקורת עצמית. יש כמרים מאוד יהירים המאמינים שהם מחזיקים באמת. כאשר לותר סימן את 95 התזות שלו לדלתות קתדרלת ויטנברג, הוא שתה יותר מדי. הביוגרפים שלו אומרים שהוא פגע במזלג והרבה
No hay comentarios:
Publicar un comentario