2022-01-04

 IULIO 26 CUDILLERO O CINESTĂ PE GLORIOSA MĂSĂ ANA MAMA FECIOARĂ ŞI BUNICA LUI SALVADOR

acest blog apără unitatea Spaniei și cultura ei

 


 


 


 


 


SANTA ANA DE MONTARÉS. SĂ MERCEM ÎN PELERINAJ




Toți șchiopii merg la Santana. Urc cu piciorul galant, dar din păcate acasă nu m-am rătăcit.


Purtăm pixelii din inimile noastre la bunica Fecioarei. Marinarii se uită la schitul său alb și bine desenat atunci când virează prin gura lui Artedo în semn de mulțumire și îl invocă în furtună. Poate fi văzut de la treizeci de mile într-un cerc în jurul mării pe vreme bună. Este vechea credință care trage sufletul ca pe o funie a mântuirii.


Creștinismul este și tradiție, amintiri ale celor plecați și carisma. Utilizări și obiceiuri ale muritorilor păcătoși, dar am crezut adesea că Montarés este un munte al perfecțiunii. Deși pe aici nu suntem catari sau eretici, ci doar creștini vieyus


Sunt multi si cei plecati de cand am urcat pentru prima data pe Sfantul Munte, un adevarat Tabor de limpeziri luminate si ceata cand e borrina si se intampla sa ploua. El spune că atunci când Muntele Pascual se îmbătă, este alterat. În comediile geografice ale principatului dintre Avilés și Luarca în anul 75 la 26 iulie am ajuns. Și aici am vrut să-mi ridic cortul pe dealul acestui Tabor. Binecuvântat să fie Dumnezeu care a vrut să compenseze într-un fel suferințele mele.


 A venit de la New York și îmi amintesc în special mirosurile: ferigă și iarba proaspătă, cenușie a mantalei Santa Ana, parfumul de pini și lavandă, parfumul enervant de eucalipt, grăsan și mur. Parfumuri cerești care au sădit în sufletul meu nostalgia paradisului.


 Am scris un reportaj important în La Nueva España în care am comparat viața satului cu agitația de pe Fifth Avenue, termita de la târgul de vanitate care este, în ultimă instanță, viața politică din care este hrănită și țesută țesătura Penelopei, este actualitatea. Întotdeauna la fel. Tantal a fost condamnat să umple ulciorul Danaidelor și să curețe grajdurile regelui Alfeu.


n avionul pe care l-am luat de la aeroportul Kennedy la Barajas m-am cufundat in lectura Satul Pierdut si povestile lui Palacio Valdés, autorul care, datorita caracterului sau amabil si viclean, reprezinta cel mai bine Asturias si sus la liturghie cu acei preoti binecuvantati din oras. , printre acei săteni care treceau lanțurile Moșanei Ane peste trupurile lor dureroase, oasele triste și sărace de consătenie cu toată viața la câmp sau ale celor care trecuseră vreo primejdie sau biruiseră vreo boală la mijlocul anului, am plâns. la ascultarea imnului național cu cimpoi și tobă la momentul ridicării.


Mi-am recăpătat și sănătatea care avea ceva stricat. M-am gândit la primul om și la fraza rapsodiei Et in Arcadia ego. Aici rămân și i-am mulțumit foarte mult lui Dumnezeu că am ajuns într-un astfel de Eden după atâta răscolit în jurul lumii.


 Am auzit strigătul teluric al strămoșilor. În acel loc pe care romanii l-au numit Betulia din cauza abundenței mesteacănilor și este un epicentru al forțelor concurente ale energiilor de panică, deja verificate de flaminele și haruspiciile Legio Séptima, care avea un detașament în Gijón, trebuie să fi existat un altar pentru zeița Ceres sau o zeitate romană patronă a fertilității și a nașterilor pe nume Licinia.


Și asta se descoperă în urma unei tradiții pe care, dacă îmi amintesc bine, o au localnicii de aici: când o femeie nu rămâne însărcinată, ea urcă cu perechea ei pe acest munte, într-un loc minunat, la poalele ultimei brañas din Sierra del Viento fac dragoste în pajiştile care înconjoară schitul sau lângă aceleaşi ziduri care privesc spre Rondiella sau spre Pravia sau chiar pe treptele crucifixului iubitor pe care pelerinii iacobeanului îl sărutau la intrare. Deloc surprinzător, Sfânta Ana a fost invocată de femeile aflate în travaliu - cel mai răspândit nume al reginelor Casei Austriei era Ana - ca avocat al gravidelor.


Când a avut loc convertirea ireversibilă și inevitabilă a Asturiei la creștinism - Cudillero ca sat de pescari este unul dintre orașele cu cea mai adânc înrădăcinată tradiție catolică din Spania - tradiția cultului San Miguel a luat rădăcini în interior, dar pe coastă ca Moșa Ana bunica lui Iisus Hristos și fericitul Sfânt Ioachim soțul ei, doi drepți din Israel, o căsătorie sigur smerită despre care știm foarte puțin pentru că după Biblie lui Dumnezeu nu-i place îngâmfarea și cu piatra pe care arhitecții au respins-o întemeiază. fundatiile. Gândurile și atitudinile divine și umane urmează căi diferite.


 Acest pelerinaj, unul dintre cele mai tipice Principatului, este un imn la viață, la frumusețe, la frumusețea acestor ținuturi binecuvântate pe care Fecioara le iubește atât de mult scufundate într-o serie de munți în care se adună peisaje uluitoare. În această zi strălucitoare de iulie îmi amintesc de toți cei care nu mai pot căra gunoiul. The

No hay comentarios: