2024-05-06

 ירח מלא אחרון של אפריל, פסחא של פרחים. האדון עובר במהירות. כמו בכל שנה (זה בטח בגלל התחייה היהודית שיכולה לשכון בי) אני מתמוגג, אני מתהפך ומשהו קורה: נס הטרנספורמציה הכריזמטית, הלידה מחדש לחיים חדשים. היו הרבה לילות אלוהיים וקדושים כמו זה, כשאני מדליק את המחשב ומתחבר ל-Piervii Kanal כדי להשתתף בפולחן הנפלא אותו חוגגים הפטריארך הקדוש קיריל ואנשי הדת שלו. קולותיהם של מאה כמרים רועמים מתחת לקמרונות המקדש המפואר של קתדרלת ספאסיטלי עמוסים במאמינים, דיאקונים פרוטו מיג'יל קוראים את האיגרת לקולוסים "אם הבשורה האחרונה של יוחנן תקרא בחלקים בלטינית, רוסית, בלארוסית, ארמית, גרמנית, ספרדית, אנגלית ויוונית. האדון חולף מהר, אני קולט בשמיים שמץ של אור קסום (סוויאט) שמפייס אותי עם חברי ואני מבין את העולם מהטוב, השלמות והחיים המנצחים את המוות. הו מוות איפה הניצחון שלך! אני צועק עם סנט פול. האש הקדושה הגיעה במפורש למוסקבה מירושלים ושפתי מורמות בתפילות למען העם היהודי, גם ובעיקר עם הפלסטינים שהם האנשים המושפלים והנעלבים שניבא דוסטוייבסקי. בשבילי ליל פסח הוא יום הכיפורים הגדול. שלום. מיר. פרידה. פאקס אוגוסטה. כי? כי המשיח קם מן המתים. הוא בא להכות חניתות לאתים. הם לא שמו לב אליו.

No hay comentarios: