2024-08-22

 باقی مانده است. این رومئو بود و ژولیت نام مالک و برخی از یادداشت ها را در حاشیه با دقت حفظ می کند یا سوزان ماری هیو من همیشه تو را دوست دارم، من از همه خوش شانس بودم هنر. خدایا بابت این هدیه از تو سپاسگزارم، که نمی دانستم چگونه از آن استفاده کنم، زیرا عشق را هدر دادم و اکنون به عنوان یک پیرمرد از آن پشیمانم. Shakespere No Ostante جاودانه است و خواندن آثار او تسلی فعلی من

 رومئو و ژولیت




عشق منجلاب است، با آن خشن باش. عاشقان اغلب دروغگو هستند




نمی دانیم درست است یا نه، اما حقیقت این است که عشق فیزیکی به کثیفی طبیعت مربوط می شود. این یک تکه مزخرف چسبناک است. ما بین پیوند منی و مایعات واژن آفریده شده ایم و بین خون و گند به جهان می آییم.


من در کتابی از عزیزم سوزان هیو به انگلیسی خواندم. یکی از غرق‌هایی بود که از کشتی غرق شده عشقمان حفظ کردم. وقتی خانه ما در ادنتورپ ویران شد، تعدادی از لباس ها و چند کتابم را با مینی گیتارم به اسپانیا بردم.


 من در تمام راه گریه کردم، حدود هزار کیلومتر در امتداد بزرگراه های بدنام فرانسه. Au volant La vue c´´ est la vie، علامتی را نصب کنید تا از دویدن زیاد از مسابقه‌ها منصرف شود. سرعت دیوانه کننده بود.


اما این یک فرار به جلو بود و این به من دلداری می دهد که بدانم عشق من اکنون یک پیرزن زیبای انگلیسی است با موهای سفید و لبخندی پف آلود با آن حس شوخ طبعی که من تمام عمرم را از دست داده ام.


 اوج کلام شکسپیر. هیچ دیگری مانند سوزان هیو، اکنون سوزان پارا وجود نداشت. من در حد آن عشق نبودم.


وقتی صفحات این درام را بعد از پنجاه و دو سال باز می کنم، قو آوون در ابیاتش عطر آن لب های مرواریدی را برایم آورده است که بوسیدم.


انگلیس من را ساخت. با یاد آن روزها خواهم مرد. شادترین زمان. این نمی تواند باشد. و من با شعار استراتفورد بر آون می گویم:


─ برو، برو دختر، دنبال شب های خوش و روزهای خوش باش.


شکسپیر عالی وقتی در دهان رومئو می گذارد:


─ من قلب سربی دارم، مارکوچیو. اما من امشب از کوپید خواهم خواست که بال هایش را به من قرض دهد... عشق چیز لطیفی است... اما مثل گزنه نیش می زند.


نتوانستم کتاب را برگردانم. عشق من، نمی دانم کجا زندگی می کنی، شماره خیابانت یا جایی که زیر نور خورشید قدم هایت را هدایت می کند.


 این یکی از خرابه های ازدواج من است که آن عشقی که فکر می کردیم ابدی است به قعر اقیانوس رفت. ما سرنوشت ها را در چهره هایمان داشتیم، اما چیزی که ماندگار است عرفانی، نفسانی، معنوی است. هیچ چیز نفسانی


حالم بد بود خدایا صبح شد بعد از گذشت سالها، نزدیک به نیم قرن، شرمنده ام، اما کتاب شکسپیر در دستان من بکر مانده است. تداعی آن شور جوانی که برای من پاک نشدنی است.


در ابتدای کار، گروه های کر می خوانند که پایان تراژدی دو عاشق متعلق به دو خانواده از ورونا است که قرن ها با هم درگیر بوده اند. اما با مرگشان آرامش را برای شهر به ارمغان خواهند آورد. این نمایشنامه، با سهولت زبانی نفیس شکسپیر، نوید تبدیل شدن به یک کمدی مهیب را می دهد که تبدیل به یک تراژیکمدی سنتی می شود.


مرگ پیروز می شود و شخصیت ها با زمان و سرنوشت مبارزه می کنند. شمشیرهای مارکوچو بلند شده است.


دعوای مونتاگ ها و کپولت ها و پرستار نصیحت های مادرانه دخترش، ژولیت کوچک را می ریزد. شما مردان را شکست می دهید ... اما رومئو کجاست؟ شاهزاده پس از دلجویی از شاکیان می پرسد.


 اولین چیزی که یک خواننده امروزی در درام های شکسپیر برجسته می کند، سرزندگی و رسا بودن جامعه شفاهی است. این کلمه در عصر الیزابت قدرتمند و ظریف است.


 قهرمان داستان وارد صحنه می‌شود و در گفت‌وگو با پسر عموی بنولیو، برخی از روابط عاشقانه را مدعی می‌شود که او را ربوده‌اند. سپس می گوید:


─ عشق دودی است که از آه و نگاه بیرون می آید.


بنولیو از او می پرسد:


─صادقانه به من بگو چه کسی را دوست داری.


─به یک زن، پسر عمو. او مانند دایانا پاکدامن است.


بنولیو از او نامش را می پرسد اما او نمی خواهد آن را به او بدهد.


کاپولت قصد دارد ژولیت که چهارده ساله است با کنت پاریس ازدواج کند که همان شب تمام شهر ورونا را به یک مهمانی دعوت می کند.


لیدی کاپولت این را شخصاً در میان سخنرانی درخشان پرستاری که به یاد می آورد روزی را که او را با گذاشتن شاخه ای از آبسینتیوم در ناحیه آرئول خود از شیر گرفت، به یاد می آورد، چهارده سال پیش در ماه آگوست لاماستاید، طبق تقویم قدیمی انگلیسی. که با ربع یا ربع شمارش می شود: کریسمس، روزه. لاماستاید، مایکل ماس.


قهرمان با ظرافت زیاد این درخواست را رد می کند اما حاضر می شود در مهمانی بزرگ شرکت کند. توپ بزرگ شاهزاده پاریس. زندگی یک توپ بالماسکه بزرگ است




ادامه دارد

No hay comentarios: