APOSTOLIN LÖYTÄMÄT MUISTIT INFAUTESTA PYHIINVATKALTA Kirjoitin englanniksi, Jumala ja Herra Santiago antavat anteeksi tälle syntiselle
COMPOSTELA.
Kävin pyhiinvaeltamassa Compostelaan armoa tulvillaan ja armoa etsivänä ja löysin suuren yön, enkeleitä kallioilla ja torneilta versovia kivivalettuja gargoyleja, uskomattomia kaaria ja kellokammet, sateen harmaata, vuosisatojen putoamista, kulkureittiä jyskyttävää kourua. vedestä. Sadetta Espanjassa. Compostelan sade. Löysinkö uskoni hedelmän vai tyhjän taikauskon myttin?
Lugon ulkopuolella, missä on jumalatar Lupan valtaistuin, lounasin ostereita mukavassa ravintolassa, ja ennen kuin näin näillä silmilläni mahdollisen hautojen tuholaisrehun, Gozon kukkulan, rakastelin kauniiseen kuubalaisen negressin kanssa. oli suloinen ja ymmärtäväinen impotenssini kanssa.
Santiago kaunis, jota et koskaan näe ennen kuin olet hänen huipussaan.
Sitten juomia, kahviloita ja tavernoja Azabacherían vieressä. Siellä oli suihkukoneiden kauppiaiden asuinpaikkoja. Succinum nigrum. He käsittelivät mustia kiviä. En voinut syleillä apostolia. Kello oli tuntien jälkeen, reilusti yli yön perjantaina. Sextons oli mennyt kotiin tai juomassa lähellä Plaza del Obradoiroa olevissa pubeissa. Katedraalin kanonit olivat läpi vesperien, rautakaaret kaiteineen kuin keihäitä olivat sulkeutumassa, vain pystyin näkemään taikatorneihin johtavan suuren perronin, La Puerta del Perdónin kunnian kuistilla, joka on paras esitys kunniasta ja arvosta. koskaan sikoitettu hautaleikkauksen (burilada) linjan yli, ja kaikki hahmot, jotka saattoivat Pantokraattori Kristusta kunnioituksella ja majesteettiuudellaan istuen tuomarina, joka esiintyy kaiken näytelmän kanssa pyhien ja marttyyrien hovissa, yhdeksän luokan enkeleitä seuraten hänen pöytäänsä , mystinen manteli, joka simuloi vulvan ulkoista aukkoa. Eskatologia, teologia, biologia, laulu ikuiselle solulle, joka on edustettuna munaa symboloivan mystisen ruumiin naamioituessa.
Ja siellä oli hyvä Jack, Zebedeon ja María Salomé poika, kuin ukkonen rauhassa oman haudansa vartijan kanssa vuosisatojen ajan kunnioitettuina. Hänen haudalleen vuodatetut suudelmat ja kyyneleet ovat leimauttaneet hänen rintaansa kuin tinderbox (tinderbox). Väkijoukot ja joukot uskovia ovat asettaneet pyhäkköön kuin Hoque (la robla y el alboroque de sanctidad) oskulaattorin toiveensa. Täältä ikuisuuteen. Santiago ei ole oikea kaupunki kuin Jerusalem. valtaa. Tukahduttaaksesi sen vieraaseen välittämän huohottavan sorron tunteen (la abofellada), sinun on turvauduttava useimpiin alhaisiin lähteisiin. Riveiro on hyvä viini, jos ottaa sitä kohtuudella.
Sinä yönä en myöskään voinut. Santiago oli liikaa. Tunsin sen musertavan profeetallisen ilmapiirin ympärilläni. Siksi juon humalassa ja kotimatkalla ensimmäisessä Asturiaan johtavassa risteyksessä siviilivartiolaitos pyysi minua vetäytymään, he pakottivat minut puhaltamaan alkoholitestiin enkä päässyt läpäisemään. Sakko 75 000 pesetaa kolme kuukautta ilman ajokorttia. Se oli apostolin kirous. Galicia on Espanjan ainoa alue, jossa voit nähdä tonttuja ja noitia kävelemässä maaseudulla tai kiipeämässä suurten tammien oksille. sen hautausmaat (composita) ovat kirjava kirjava. Kuoleman kulttuuri. Galicialaiset uskovat ilmestyksiin. Aavekävely kylien latoja ja heinäsuovasta aamunkoitossa: Sancta Compaña, almas en penan epätodellinen tappi, näyt hobgoblineista keskiyön kulkueessa, joku soittaa raunioina olevien kirkkojen kelloja, kellot soivat, alkavat luut piilossa pitkään järven pohjalle marssilla jälleen hukkuneiden ihmisten ruumiita. Meillä on Iberiassa oma pyhien Irlantimme. Ja siellä olin upotettuna synkkääseen ja hauraan labyrinttiin
Santiago on kuitenkin ikävä kaupunki kuten Jerusalem. Juominen on sallittua ja naispuolinen huutaminen sallittua, mutta ylimääräistä. Se niukka puoli tuntia, jonka vietin mulatani kanssa, oli paljon arvokkaampi kuin koko pyhiinvaellus.
Ihmisellä on kuitenkin velvollisuus elää ja noudattaa legendoja ja myyttejä.
La Santa Compaña on myytti samalla tavalla kuin Kiviproomu, jossa on Boanergesin jäännöksiä, vaikeasti nieltävä pilleri, joka kuuluu allegorisen fiktion alueelle, jossa uskonto risteyttää taikauskon.
Nämä sekoittuneet ainesosat johdattavat meidät kaikesta huolimatta Portico de la Glorian paasikivien muovaustaiteen voittaviin maisemiin. Siellä Maestro Mateon inspiraatiota ja omistautumista täynnä oleva taltta sanoo viimeiset sanat. En ole mitään muuta kuin sen valtavan runouden cintero, jota kristillinen taide säilyttää.
Mutta Compostela säilyttää uusiin kirjoituksiin perustuvan Gnosisin esoteerisen profiilin. Gnosis tulee Knossoksen saarelta (Kreeta), joka herättää labyrintiin johtavat ontelot, meitä ympäröi kuolevaisten elämäämme kehystävä sokkelo. Gnostisen tiedon suuri tuki, toinen lähestymistapa Jumalaan, on neljäs jumalaloitsu. Johannes kirjoittaa jumalallisella käsittämättömällä tavalla. Hän oli opetuslapsi wh
No hay comentarios:
Publicar un comentario