2024-03-19

 SĂPTĂMÂNA PATIMILOR


 


Săptămâna pasiunii nu există nicio scrisoare. Retablele acoperite cu pânză violetă. Proem de Vinerea Mare, Dumnezeu este mort.


Primăvara izbucnește și personalul se grăbește pe drumurile din Peninsula Iberică urmărind știrile pentru opinia meteorologilor și mă refugiez în coliba mea.


Ghetsimani. Lacrimi de sânge care au răscumpărat lumea. trădarea lui Iuda. Tată, lasă acest potir să treacă de la mine. Nu știu. Be credo quia absurdum. Sănătatea îmi revine și port pelerine albe. Aleluia.


Nu am fost acolo, dar simt prezența lui Xto în istorie și în inima mea. Omnes fugerunt. L-au lăsat în pace. Ucenici lași. Totul este atât de drăguț și atât de confuz!


Un cocoș mohorât în ​​Ierusalim cântă Passio după Sfântul Ioan. Cel mai sublim pasaj al literaturii evanghelice care a fost scris vreodată.


Un înger a scris-o. Parte laconică a războiului cu care Isus a învins răul în lume. centurionul Cornelius.


  Bunul hoț și vălul templului au fost rupte și vechea lege a fost abrogă. Et omnis terra tremuit… tremuit și tot pământul s-a cutremurat și voci au spus: „Cu adevărat acesta a fost Fiul lui Dumnezeu”.


  Zgomotul zgomoturilor liturgice înlocuind clopotele care rămân tăcuți până în noaptea de Paști. Acum, în zilele patimilor, strigătul învierii este deja perceput. Xristos vaskriese po istini vaskriesi (în rusă), Xristos anviar an deviat ambiat (română). Resurrexit sicut dixit (latină). Xristós anesti (greacă) Primăvara este aici cu florile ei, alaiurile, sunetul tobelor și al tobelor, cântecul săgeților. Spania miroase a floare de portocal


 


miercuri, 20 martie 2024

No hay comentarios: