2024-04-05

 CITIREA CECHOVULUI ÎN VIMPURI DE MÂNIE

 


ANTON CECHHOV „POVESTIREA VIEȚII MELE” CITIREA ANTON MA CALMĂ. MULTI DINTRE NOI SUNTEM PE NERI DIN CA FIARA


Acest autor rus 1860-1904, în romanul său scurt Historia de mi vida, povestește puțin din viața lui și parțial a mea și a oricui se numește un scriitor bun. Cărțile lui sunt ca o atingere de toiag, un sacrament care imprimă caracter. Uns de untdelemnul sacru al modului său simplu și nestrident de a povesti, nu vom putea niciodată să extirpăm acea crismă care este carisma, chiar dacă încercăm să o ștergem, să o extirpăm. Merg la cărțile lui Cehov în vremuri de echipaj sau sunt nervos ca în împrejurările actuale ale războiului fratricid ucrainean, vremuri ale marii apostazii. Apoi mă liniștesc, liniștea și pacea îmi revin. Acest mare geniu al literaturii ruse și universale ne-a învățat să vedem lumea din perspectiva lui particulară. Proza lui ne face să fim mai buni, să deplângem triumful indolenței, alcoolismului, prostiei, durerii de inimă. Aici se ridică două întrebări principale sau mai bine zis trei: nobilimea și descendența împotriva plebeilor, dilema rural-oraș și dilema muncii manuale, munca intelectuală. Sufletul rus plutește peste aceste zone cu speranțele și contradicțiile sale. Toate acestea asezonate cu anumite doze de umor și o anumită evlavie. Există un alt contrast: Masha Victorian dragoste carnală cu care protagonistul se căsătorește pentru a merge cu altul și Ana Blagovo dulcinea gândurilor sale iubire ideală reprezentativă a frumuseții, abnegației și tandreței. Ana Blagovo. Ah, am căutat-o ​​în toate țările lumii și mi-am dorit din toate puterile să aterizeze într-o realitate mai prozaică și mai letală. Ana Blagovo a scăpat din existența mea și am dat față în față cu acea femeie fatală care este destinul marilor idealiști Masha Victoriana, carnea împotriva spiritului reprezentată de acea femeie eterică, Dulcineea gândurilor noastre, care poate nu are. exista. Anton Cehov ne-a învățat să privim viața cu lupele sale cu care ne face să râdem, ne face să plângem și într-o zi ne-a făcut să visăm. Este frumos să trăiești, dar nu atât de ușor


 


Vineri, 5 aprilie 2024

No hay comentarios: